Freebies Links Facebook Twitter Ask Instagram Dayre Home


Will never ever forget this day =)

Ermm, mari mula cerita masa malam sabtu tu. Aku tidur awal dalam pukul 1 pagi sebab esok tu nak kena bangun awal jugak. Masuk bilik, try tidur tapi tak dapat sebab dah biasa tidur lambat. Hamek kaw pukol 2 baru dapat lelap =.=" *sigh* . Sebelum tidur tu ada doa nak dapat mimpi ambik result sebab SIANG sebelum tu aku ada mimpi pasal result. Ibu aku cakap mimpi siang tu tak betul sebab tu setan yang kacau suruh bangun tuu. Erkk =.=" . Ibu cakap lagi, mimpi tengah malam baru real punyaa. Haa, sebab tu aku doa dapat mimpi pasal ambik result malam tu tapi termimpi Amin Sarawak(kawan lama) pulak. Ngehngeh gatai nohh XD


Okay lari topik. Pagi sabtu, terjaga dalam pukul 7.30 pagi sebab terdengar abang aku nak pergi kerja. So check handphone, still awal lagi. Berkeruh lagi lah aku kruih kruih kruih. Then pukul 9 ibu kejut suruh bangun. Aku pulak perhh bapak malas heh sebab dah biasa bangun lambat. So tak biasa lah bangun awal awal ni. Really not like me =.=" . Tapi terpaksa bangun jugak sebab ibu aku dah ugut macam macam kalau tak bangun. Ibu memang aaa, kalau tak panggil ayah suruh kejutkan aku, mesti nak ugut aku something. Tawu aa ayah dah keluar pagi pagi tu~ Urgh macam apejetah =.="


Lepas dah siap mandi sarapan, dalam pukul 10.30 tu terus bertolak pergi klinik. Jangan tanya kenapa, sebab aku malas nak cerita. Hehe~ Tak ramai orang dekat klinik sebab still awal. Dah beli ubat semua, decide balik rumah je. Ibu nak masak, and aku nak tengok hindustan. LOL anak dara ape nii XD . Sambil ibu masak, tengok hindustan yang tak best langsung ceritanya dekaat tv2. Then terus ambik lappy, online je. Dah syok online, bateri kong lappy tetibe. Malas nak ambik charger, terus off je. Then ibu dah habis masak, terus dye ambik bantal, letak atas sofa dekat ruangtamu, terus dye tidur kruih kruih kruih~ Aku macam, apeniiiii~ Kate nak bawak makan Pizza Hut ! T..T . Haihh biar jelah, maybe ibu penat. Aku ambik remote, tukar tengok hindustan tv3. Heaven yeahhh~ Cerita Jab We Met~! My favourite lahh eh. Masuk ni dah 3 kali tengok. HUAHUA :D .


Tetibe ibu terjaga, terus dye join tengok hindustan dengan aku. Masa pon berlalu~ Tengok tengok dah pukul 5 petang. And aku sekali lagi macam, mane Pizza Hut akuu ?? T_T" Haiyaa~ Ngehngeh lepastu ibu and aku siap siap ke Jusco. Dalam kereta kami borak bagai nak rak, then red light and tetibe.....

Aku : Ibu, kita nak gi mane ni ?? o.O (bukan nak gi Jusco ke ?)

Ibu : Aaaa~ Entah. Ibu pun tak ingat kita nak gi mane =.="

Aku : Bukan kite nak gi Jusco ke ? -____-"

Ibu : Haah nak gi Jusco lahh~~


* pandang pandang kiri kanan jalanraya....


Aku : Bukan ni jalan nak pergi Terminal One ke ? =.="

Ibu : Haa, takpe. Kat situ nanti boleh masuk nanti sampai simpang Jusco.

Aku : Takkk, situ mane bolehh. Belok kiri nii baru bolehhh~~


* ibu ikut jee....


Ibu : Kalau ikut sana tadi pon boleh jugak. Nanti naik bukit atas tu, lalu Terminal Two, terus sampai simpang ke Jusco tu.

Aku : Haaa, a'ah kan. Jalan tu lagi dekat -________-"

Ibu : Tula, oarang cakap tanak donga @,@"

Aku : Erkkkk =.="


Lepastu kami sampai Jusco. Terus pergi cinema nak beli tiket. Aku excited gilaaaaa okay heh sebab tak sabar nak tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah. Ada tu memang ada weyh. Satu pukul 9.10 malam, and satu lagi pukul 11.40 malam. And guess what, dua dua tu FULL lah weyh ! Aku macam orang bangang sebentar memikirkan macam mana boleh full dua dua tuu hahhh -_________-" . Nama je keluar cinema 9 Dicember, and sekarang dah 18 Dicember, tapi kenapa still boleh full ?? Aku macam, arghhh aponii woihhhhh~! Spoiled jelahhhh T________T" . Perghh, last last ambik cerita Aku Masih Dara je. Thank god banyak kosong, aku pilih center skali(baru puas), and movie start pon pukul 8 malam. Kira okay lah kan. Ngeee~ :) . Aku macam teragak-agak jugak nak tengok Aku Masih Dara tu sebab erkk pepaham jelah macam mana cerita dye kan =.=" . Dah lah tengok movie tu dengan ibu aku. First tu ibu yang beriye-iye nak tengok cerita ni sebab cerita ni je yang start pukul 8 malam. Dah beli tiket baru ibu tanya...


Ibu : Cerita ni okay tak ?

Aku : Haa, okay lah kowd =.=" (jangan la tanye -.-")

Ibu : Nape dora jawab cemtu ? Ade part tak senonoh ke dalam cite ni ?

Aku : Tak lahh, manedeee -.-"

Ibu : Betol la ni ?

Aku : Aaa, betol lah kowd T_T"


Ngeee~ Dah beli tiket, ibu ajak makan Pizza Hut~! Yeay ! Ini yang dinanti-nantikan oleh aku ! Hehehe Actually, ada sebab kitorang beriye-iye nak makan dekat Pizza Hut ni. Ngee~ Abang aku kerja part time dekat sana tapi tak jadi waiter, dye kerja dalam dapur. Korang tak tahu kan ? HAHA~ So, kami ni kira jadi peng-skodeng tak professional laa nak skodeng dye~ KAHKAH XD . Abang aku dah kerja seminggu dekat sana, and dah seminggu jugak dye tinggal sorang sorang dekat rumah Seremban ni. Kesiann T_T"


Ngehh~ Kami sampai, terus ambik spot baik punyee poit. Hahah, kitorang duduk depan depan je dengan pintu dorang keluar masuk dapur tuu. Hakhak XD . Mulamula tu nak skodeng curik curik, tapi tetibe dye ternampak aku pulak bila pintu tu terbukak. Haha happy sungguh yehh dye bila nampak aku. Aku dengan tak malu nyee terus tata dye dengan bersungguh sungguh XD . Dekat pintu tu ada cermin kecik, so dye tengok kitorang dari situ je sambil tersenyum menampakkan gigi dye tu XD . Sebelah pintu tu pulak, tempat waiter waitress ambik order and boleh nampak sorang abang ni potong potong pizza and what-so-ever kerja dye aku tak ambik tahu lah kan XD .




Blablabla~~~ Pizza, sup, roti, ayam, air, semua dah sampai, kami pon makan dengan tak berselera sangat sebab masing masing dah kenyang sebenarnyaa =.=" . Tapi kena makan jugakkk. And dekat Pizza Hut tu kan, berlakulah banyak adegan yang comel comel XD . Haa, adelah sorang waiter ni kan~ Haha malu nak cerita ni tapi aku excited jugak nak cerita XD . Ngee~ Ada sorang waiter ni muka dye putih and mata sepet macam cina tapi aku yakin yang waiter tu melayu ^O^


Adegan satu :

Ni masa belum makan lagi,

Aku : Alaaa~~ Macam mana ni bu~ Garfu takde ni. Camne nak makan niii =.="

Ibu : Haa, cube trngok kat sane, maybe ade tu.

Aku : (bergerak pergi satu meja ni tapi takde garfu, just ada tisu and sudu pisau)

Ibu : Kalau boleh ambik lah tisu lebihhh~

Aku : (balik ke tempat) Takde garfu lah buu~ T_T"

Ibu : Kalau takde kang mintakk. Ambik la tisu tuu haa~

Aku : (cover muka sambil curik tisu)

Ibu : Laa, satu je ? =.="

Aku : Cukup laa tuu, orang malu laa nak ambik T_T"


* tetibe waiter muka cina tu lalu~


Ibu : Dek, kasi garfu satu~

Waiter muka cina : (dye pon berlalu pergi, tak lama tu dye datang balik then bagi garfu tu kat kitorang tapi takdek sape sambut)

Aku : (pandang je garfu tu, pikekan ibu aku nak sambut. Dalam hati pike, nak ambik ke tak, nak ambik ke tak. Dye ni pon satu, letak jelah atas pinggan tu =.=")

Waiter muka cina : (tak cakap pape, tapi still hulurkan garfu tu)

Aku : (dengan malu yang tak terkata, aku teragak-agak nak ambik. Dye pulak macam teragak-agak nak bagi =.=")

Ibu : (pandang aje gelagat kitorang) *tak membantu langsung =.="


*lepas aku dah ambik garfu tu, waiter muka cina tu pergi sambil tergelak kecik. Ibu pon ikut tergelak. Aku pon ape lagi, join jelah gelak same x)


Adegan dua :

Time ni ibu dah habis makan, tapi aku still tak sudah sudah lagi. And waiter muka cina tadi pulak, asyik ulang alik je sebelah meja kitorang. Aku makan pizza pon tak senang tawu. Aku makan sambil pandang pandang ibu. And aku perasan ibu pulak ayik pandang pandang waiter muka cina tadi.


Aku : Ibu nape asek pandang waiter tu je ?

Ibu : Takdelah, ibu teringin nak tanye dye tu melayu ke cina~

Aku : Oowww~ (sekilas pandang waiter tu then sambung makan lepastu tersedar something) Kejap, erk~ Nape ibu nak tawu dye melayu ke cina ? o.O"

Ibu : Takdelah, kalau melayu..... Sesuai sangatlah dye ngan dora nanti kan~! Hehehe

Aku : (nak tersembur pizza dalam mulut) Ibu ni ape cakap camtu, malulaa doraaa~! T_T"

Ibu : Dye tu boleh tahan hensem jugak kan ? ;P

Aku : Aaa~ A'ahh~ (dalam hati, boleh tahan gatai jugak ibu aku ni eh. BAHAHA XD)

Ibu : Elehh dora, suke cakap lah suke ! XD

Aku : Erkkk, ape ibu niiii~ -_________________-"


Adegan tiga :

Time ni kitorang dah habis makan dahh. Tinggal nak bungkus pizza je bawak balik.

Ibu : Habiskan la pizza tu~

Aku : Taknak lah. Kenyang laaa =.="

Ibu : Pizza lebih ni bungkus bawak balik eh ?

Aku : Okay :)


*tiga minit berlalu~~ (boleh pulak kira, LOL XD) Punya lah ramai waiter waitress yang lalu lalang, tak jugak tu mintak bungkus pizza. bila waiter muka cina tu lalu...


Ibu : Dek, pizza ni bungkus eh ?

Waiter muka cina : Ohh, okayy~ (senyum bersungguh-sungguh)

Aku : (erk ibu ni, nak waiter yang tu jugakk. takdo lah nak yang lain tuu -_____-")


Adegan empat :


Aku : (masih terhegeh-hegeh nak habiskan air coke)

Ibu : (tengok jam) Ehhh dah pukul 7.30 lahh. Nak dekat pukul 8 dah ni~! Jom~

Aku : Kejap laaa, nak habiskan air ni duluu~

Ibu : (bangun dari kerusi)

Aku : (buat hal sendiri je)


*tanpa disedari, ibu aku dah hulur kepala dekat tempat waiter waitress ambik order tu =.=" . Aku yang baru sedar ni, terus bangun tarik ibu aku~


Aku : Apenii buuuuuuu~~~~~ (tarik ibu ke tepi)

Ibu : Apenyee, ibu nak cakap dengan abang kejap haaa~

Aku : Malu laaa orang tengok. Lagipon diorang kan nak keje tuuu T_____T" (siyes bapak malu aku cakap)

Ibu : Buat ape nak malu haihh. Ibu cume nak cakap dengan abang keajp jee. Hishh~


*tetibe ade sorang waiter ni datang dekat~


Ibu : Haa, nak tengok anak kejap dekat dalam tuu.

Unknown waiter : Sape anak acik tu ?

Ibu : Rasyid, Rasyid~! (dengan bangganyaa tu =.=")

Unknown waiter : Ooowww~ (muke blank)

Aku : Ehehehehehehehe -___________-"

Waiter muka cina : Datang sambil tersenyum nampak gigi macam nak tergelak (terlebih bersungguh-sungguh)

Aku : (dushhhh bapak maluuuu~ bertambah blushing laa pipi akuu~ HAHAHA XD)


Lepas dah bayar tu kitorang terus blah dari situu. BAHAHAA, bapak lawak wehh aku cakap. Kalau korang jadi aku pon masa tu mesti malu GILAA okay ! T__T" . Ngeee~ Lepasni nak datang Pizza Hut selalu laaa~ Ada abang waiter muka cina~! PUHAHAHAHAHAHA~~! Godik ehh kaw dora ?? Wenggg~~~ XD


Haa, untuk melegakan rasa malu aku~~ Aku singgah Popular untuk mencari buku tercinta. Tapi malangnyee tak jumpa T^T" . Then singgah MPH penyelamat jiwa dan raga. Yes, buku yang dicari ADA ! Ngehngeh~


JJang ! Aku beli yang set punya. Harga : RM35 . Hilang duit aku T^T" Takpe, demi Impiana aku sanggup ! HEHE



And dalam set punya tu dapat free buku novel kecik khas cerita pasal kehidupan Farah & Fahrin Auww so sweet, even aku belum baca lagi. Kihkihkih x) So, sekarang buku Impiana aku dah complete daripada Impiana 1-4. Yeahhhh~ Im superb lovin' it Ngee~ :D


Then dah selesai beli buku, kitorang terus ke cinema, beli popcorn lepastu masuk panggung. Aku agak berdebar nak masuk sebab aku tawu cerita Aku Masih Dara ni tak sesuai kowd untuk umur macam aku. Tapi permulaan wayang tu dye tulis budak bawah 13 tahun kena ada penjagaan ibu bapa sekali. So aku agak chill di situ cause aku dah 15 *bangga ni bangga, muahahah XD


Haa dora, awal awal tadi kaw cakap dekat ibu kaw yang cerita ni okay kan ? Tak ada part yang tak senonoh kan ? Nah hamek kaw starting jeh dah part Farid Kamil kissing dengan Diana Amir dekat pub(bukan kissing bebetul pown). Tetibe ada aura giteww datang dari sebelah. Pandang sebelah, rupanya ibu aku pandang aku tajam je. Haha kokdekau lah dora~ Padan muko~ Bahaha. Seperti kata Aten, nasib baik ibu aku tak tarik aku keluar jugak time tu. Kalau tak, malu weyy maluuuuu ! HAHAHAHA~ Tapi thank god ada part keIslaman jugak dalam movie tu. Siapa lagi ustaznye kalau bukan ustaz Asyraf Muslim kite yang hensem tuuu. Hahaha~~ Klimaxkan terus, aku kasi 3/5 bintang je okay ? Deal~ :D


PeeAss 1 : Lepas ni nak tengok Hantu Kak Limah Balik Rumah pulak weih ! A MUST WATCH movie lahh tuuuu~ Ramai orang kata lawak and best~! Guguguguguguguguuuu T^T"

PeeAss 2 : Kepada sesiapa yang tak mempercayai kesasihan entry aku ni, sila lah ke Pizza Hut Jusco Seremban 2 sendiri and see it yourself owkie ? HAHAHA


No comments: